شروع ثبت نام مسابقه بین المللی اِی لیمپیاد (A-lympiade)

ثبت نام در سیزدهمین دوره مسابقه بین المللی اِی لیمپیاد آغاز شد.

خانه رياضيات اصفهان، برای سیزدهمین سال پیاپی با همکاری مؤسسه تحقیقاتی فرودنتال کشور هلند، مسابقه A-لیمپیاد را برگزار می‌نمايد. خانه ریاضیات بوشهر در پنج دوره گذشته با همکاری خانه‌ ریاضیات اصفهان این مسابقه را در استان بوشهر نیز برگزار کرده است. در سه دوره از پنج دوره یاد شده تیم‌هایی از دانش‌آموزان استان بوشهر جواز حضور در دور نهایی را به دست آوردند و به هلند اعزام شدند.

این مسابقه در بيش از 90 مدرسه در هلند و مدارس بيش از 15 کشور دنيا به مرکزيت مؤسسه تحقيقاتی فرودنتال کشور هلند به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود. در پی تفاهم‌نامه همکاری آن مؤسسه با خانه رياضيات اصفهان، چند سالی است که مرحله اول اين مسابقه با همکاری خانه‌های رياضيات، در اصفهان، بوشهر و استان های ديگر ايران همزمان برگزار می‏ شود.

در اين مسابقه، دانش‌آموزان به صورت گروهی بايستی صورت دقيق يک مسئله بزرگ و واقعی را تفسير کنند، راهکارهای مناسبی برای حل آن بيابند، نتايج به دست آمده را تحليل کنند و نتايج نهایی را به شکل مناسبی ارائه دهند. در اين رهگذر مهارت‌هايی چون خواندن مؤثر، تفکر پويا و خلاق، استفاده ازمدل‌سازی رياضی مسائل، کارگروهی و نوشتن ساختار‌‌ يافته و مؤثر در دانش‌آموزان رشد خواهد يافت. این مسابقه بر اساس ریاضیات واقعیت مدار طراحی شده است و موجب تقویت مهارت مدل سازی واقعیت های عینی و یافتن جواب های بهینه برای آنها می گردد.

قبل از ثبت‌نام توجه به نکات زیر ضروری است :

  -  شرکت در اين مسابقه به صورت تیم‌های سه نفره از دانش‌آموزان (پایه‌های نهم، دهم و یازدهم) رشته‌های مختلف میسر است. اعضای هر تیم می‏ توانند از پایه‌ها و مدارس متفاوت (با جنسیت یکسان) انتخاب شوند، لذا دانش‌آموزان علاقه‌مند هرچه سریع‌تر ضمن تشکيل تيم خود جهت ثبت‌نام در مسابقه اقدام نمایند.

    مهلت ثبت نام تا پایان روز اول آذرماه است.

  -  در انتخاب هم تیمی‌های خود دقت داشته باشید، زیرا پس از پایان مهلت ثبت‌نام (18 آبان)، امکان جایگزینی آن‌ها وجود ندارد.

  -  انجام ثبت‌نام برای هر تیم باید جداگانه انجام شود.

  -  مسابقه روز جمعه 8 آذر‌ماه 1398، از ساعت 8 تا 16 همراه با پذیرایی و ناهار برگزار می‌شود.

  -  ثبت‌نام بسیار ساده انجام می‌شود. يك نفر از اعضای تیم به عنوان نماینده برای کل تیم ثبت نام می‌کند. این فرد بايد مشخصات كامل افراد ديگر (نام و نام خانوادگی، کدملی، نام پدر، سال تولد ،كلاس، آدرس منزل، تلفن ثابت و همراه، نام مدرسه و آدرس ایمیل) را داشته باشد.

  -  در انتهای مراحل ثبت‌نام، باید پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام شود. هزینه ثبت‌نام برای هر تیم صد و بیست هزار تومان می‏ باشد. لذا فرد ثبت نام کننده باید امکان استفاده اینترنتی از یک کارت متصل به شبکه شتاب بانک‌های کشور را در اختیار داشته باشد و هزینه ثبت نام از این کارت کسر می‌گردد.

  -  کد تیم خود را پس از ثبت‌نام یادداشت نموده و از آن مراقبت کنید.

  -  دقت کنید که مراحل ثبت‌نام تیم برای شرکت در مسابقه، پس از انجام مرحله مربوط به پرداخت اینترنتی پایان می‌پذیرد و آن‌دسته از تیم‌هایی که این مرحله را تکمیل نکنند، ثبت نامشان لغو می‌شود.

  -  محل برگزاری مسابقه از طریق مدرسه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام مراحل ثبت‌نام  با شماره 09107100658 و بعد از ظهر ها با شماره 07733561595 خانه ریاضیات بوشهر تماس حاصل نمایید.

 

برای ثبت نام کلیک کنید

برای مشاهده نمونه سوالات دوره های گذشته کلیک کنید